Pentru supravieturire organismul are nevoie de energie care se obtine din caloriile pe care le consumam. Fara energie celulele ar muri, organele interne s-ar opri. Energia ne-o luam din consum: din ceea ce mancam si din ceea ce bem.

Este important sa constientizam ca daca am reusi sa ne cunoastem atat de bine incat sa consumam numarul caloriilor de care corpul are nevoie in fiecare zi, am duce o viata mult mai sanatoasa. Cum nu se nimereste numarul exact, consumam calorii in exces sau mai putine, producandu-se dezechilibrul functiilor interne, ducand astfel la probleme de sanatate.

Nu exista o schema predefinita, dar se sustine ca minimul de calorii recomandat este de 1800, pentru a permite buna desfasurare a activitatii cotidiene. Insa, consumul caloric ideal depinde de mai multi factori: sex, solicitarea organismului, miscarea, starea sanatatii, indicele de masa corporala, inaltime, greutate, structura osoasa.

Pe langa caloriile vii, provenite din alimente naturale, care sunt benefice organismului prevenind imbolnavirile si preintampinand imbratranirea prematura, mai exista si caloriile goale care sunt responsabile pentru obezitate si problemele digestive. Caloriile goale sau oarbe au o valoare nutritionala foarte mica si nu contin aproape deloc fibre, aminoacizi, antioxidanti, minerale sau vitamine, provenind din grasimi solide si din adaosul de zahar. Se gasesc in prajeli, bauturi alcoolice si carbogazoase, produse fast-food si de cofetarie. Se recomanda evitarea consumului de calorii oarbe deoarece prin consumul acestora organismul nu este niciodata hranit suficient si transmite senzatia de foame, pacalindu-ne sa consumam din ce in ce mai multa mancare. De aici problemele legate de digestie si greutate corporala.

Exista si calorii negative, care sunt benefice, deoarece prin consumul lor ard mai multe calorii decat contin. Apa rece este singura bautura ce are cu adevarat calorii negative. Apa in sine nu are calorii, insa organismul consuma energie pentru a incalzi apa la 37 de grade Celsius. Acesta este unul dinte motivele pentru care consumul de apa ajuta in curele de slabire.

Pentru a aduce aportul necesar de calorii si pentru a ne mentine greutatea corporala este important sa acordam o atentie deosebita micului dejun, care trebuie sa fie copios. Masa luata dimineata trebuie sa fie de aproximativ 700 de calorii ca sa ajute in scaderea riscul diabetului, al afectiunilor cardiace si sa tina colesterolul sub control.

Caloriile din meniu sunt foarte importante. Trebuie sa acordam o atentie deosebita tipului de calorii nu doar numarului lor, deoarece caloriile goale induc efectul yo-yo (depunerea kilogramelor pierdute) si trebuie inlocuite cu caloriile vii sau cu caloriile negative.

Ca sa traim mai bine trebuie sa ne cunoastem mai bine!

Ne vedem la miscare @ Alexandreea Club Fitness and SPA, aici ardem caloriile aflate in exces, ca sa ne mentinem tineri, frumosi si sanatosi!

Suna-ne!